"Mijn verhaal"blijvend actueel. nu met UPDATE 3       

Tips en ervaringen om te stoppen met roken

Moderators: Arnold, pepim

Re: "Mijn verhaal"blijvend actueel. nu met Update 2

BerichtDoor miyaa » 25 Feb 2010, 23:28

Het verhaal heeft me wel geraakt
ik zelf heb hele erg last van hyperventilatie en door het roken word het erger
ik heb ook bronchitus dus ik moet hoe dan ook echt stoppen , en dit verhaal is heel erg motiverend dd3
miyaa
*

BerichtDoor Leny » 26 Feb 2010, 15:35

jan 25-01-03 schreef:
Leny schreef:wat een akelige verslaving,ik ben nu bijna 6 weken gestopt,het gaat erg goed moet ik zeggen,ik voel alleen de voordelen,zoals niet meer benauwd ,niet rochen en piepen.mijn bloeddruk is terug normaal,ik gebruik geen medicjnen meer en ook geen puffers,en dat in bijna zes weken.
ik heb een betere conditie,
Nu ik jou verhaal nog eens lees Jan,schrik ik ervan dat je na het stoppen,eerste prima voelde en later pas de diagnose copd kreeg.hopelijk blijft het mij bespaard!
maar roken no way!!

Hoy Leny,

Wat geweldig dat jij nu alleen maar voordelen ondervindt van het stoppen volhouden hoor, je gaat keigoed.
Tja wat mijn geval betreft dat hoeft jou natuurlijk niet te treffen, het was bij mij stomme pech.
Als ik niet was gestopt dan had ik deze diagnose toch ook wel gekregen, misschien was het gelijk wel erger geweest, dat laatste weet ik eigenlijk wel zeker.
Maar Leny, niet iedere roker of ex roker wordt ziek, het is 20% van de rokers die deze ziekte krijgen, dus 80% rolt er doorheen, ik ga er van uit dat jij bij die laatste behoord.
Blijf wel gestopt,
Heel veel suc6
groetjes
Jan
dankjewel voor je reaktie Jan,dit geeft me toch wel goede hoop,dat het voor mij nog niet te laat is geweest..ik voel me uitstekend en dat zonder medicijnen,wel gebruik ik homeopatische middelen en voeddingssuplementen ter ondersteuning..roken is geen optie meer!
Leny

BerichtDoor jan 25-01-03 » 01 Mrt 2010, 19:44

miyaa schreef:Het verhaal heeft me wel geraakt
ik zelf heb hele erg last van hyperventilatie en door het roken word het erger
ik heb ook bronchitus dus ik moet hoe dan ook echt stoppen , en dit verhaal is heel erg motiverend dd3

Dag miyaa,
Ik kan je alleen maar aanraden zo snel als mogelijk is te stoppen, je hebt het zelf al in de gaten het kan steeds erger worden.
Zelf ben ik zonder hulpmiddelen gestopt, maar er zijn heel goede middelen die het je wat gemakkelijker maken.
Je moet wel voorop stellen dat JOU EIGEN WIL, het meest noodzakelijk is zonr dat zal het je niet lukken.
Zet alle voordelen van het stoppen eens op een rij, en dan alle voordelen van het doorroken daarnaast.
Zeker weten dat de rij om te stoppen veel langer en ook veel aantrekkelijker is.
Oke, je moet er wat voor doen= niet altijd even gemakkelijk maar je wint er heeeeeeeeeeel veel mee.
n.l je gezondheid
heel veel suc6, je kunt het
mvg
Jan
Na 48 jaar Cold Turkey gestopt, helaas te laat.
lees mijn verhaal blijvend aktueel
lees ook mijn topic 'Foto`s van mijn hulpmiddelen nodig bij COPD' in het subforum 'tips en ervaringen'
zie mijn filmpje op youtube.com/watch?v=9bBrSyzL-lw
jan 25-01-03
(s)Topper
(s)Topper

BerichtDoor francien62 » 01 Mrt 2010, 21:03

hallo jan
hier weer effe een reactie van mij
het gaat nog steeds goed hier zonder die peuk hoor
hoe gaat het met jou?
ik hou moed oke
groetjes francien :duim
Afbeelding
francien62

BerichtDoor debos » 07 Mrt 2010, 00:07

hoi Jan,
Als ik het een keer moeilijk heb, kijk ik even op jou forum en dan kan ik er weer tegen.
Mooi dat je zo een steun voor ons kan zijn, en balen dat jij nu zo met je gezondheid aan het tobben bent.
Fijne zondag,
gr :R :R :R
Afbeelding
debos

BerichtDoor hanneke ook! » 07 Mrt 2010, 15:10

Jan, ik ben helemaal stil van jouw verhaal, dank je voor het delen
je stimuleert mij enorm om NOOIT meer aan die vieze sigaretten te beginnen.
Afbeelding
hanneke ook!

BerichtDoor jan 25-01-03 » 16 Mrt 2010, 19:13

francien62 schreef:hallo jan
hier weer effe een reactie van mij
het gaat nog steeds goed hier zonder die peuk hoor
hoe gaat het met jou?
ik hou moed oke
groetjes francien :duim

Hoi francien62,

Leuk dat je even langswipt, en vooral fijn te lezen dat het stoppen je heel goed afgaat. d1
Nu volhouden hoor, je longen zullen je dankbaar zijn.
Heel veel suc6
mvg
Jan
lees ook mijn topic 'Foto`s van mijn hulpmiddelen nodig bij COPD' in het subforum 'tips en ervaringen'
jan 25-01-03
(s)Topper
(s)Topper

BerichtDoor jan 25-01-03 » 16 Mrt 2010, 19:19

debos schreef:hoi Jan,
Als ik het een keer moeilijk heb, kijk ik even op jou forum en dan kan ik er weer tegen.
Mooi dat je zo een steun voor ons kan zijn, en balen dat jij nu zo met je gezondheid aan het tobben bent.
Fijne zondag,
gr :R :R :R

Hoi debos,
Fijn dat "Mijnverhaal"voor jou een steun in de rug is, ik hoop dan ook nog heel erg lang hier aanwezig te zijn om mensen met mijn verhaal te laten zien wat er KAN gebeuren als je niet stopt met je lijf te vergiftigen.
Hou vol dat stoppen, je kunt het. d1
mvg
Jan
jan 25-01-03
(s)Topper
(s)Topper

BerichtDoor jan 25-01-03 » 16 Mrt 2010, 19:25

hanneke ook! schreef:Jan, ik ben helemaal stil van jouw verhaal, dank je voor het delen
je stimuleert mij enorm om NOOIT meer aan die vieze sigaretten te beginnen.

Dag hanneke,
Je zult het al hebben gelezen, ik deel graag "Mijn verhaal"met iedereen die wil stoppen met roken.
Ik weet namelijk als geen ander hoe moeilijk het stoppen kan zijn, en vooral waar het toe kan leiden als je niet op tijd stopt.
Ik ondervind dat dagelijks, en vaak vervloek ik die verschrikkelijke verslaving waardoor ik niet op tijd ben gestopt.
Daarom vertel ik "Mijnverhaal"hier, in de hoop dat het andere mensen tot denken zet, en dat die wel op tijd stoppen.
Ik hoop dat "Mijn verhaal"jou ook die stimulans geeft en inderdaad NOOIT meer die peuk aansteekt.
heel veel suc6
mvg
Jan
jan 25-01-03
(s)Topper
(s)Topper

BerichtDoor jantenhof » 31 Mrt 2010, 15:36

hoi jan,

ik vind het vreselijk wat er met jou gebeurt is, maar het stoppen is dan ook heel moeilijk.
ik ben nu 9 dagen van het roken af en dat voelt echt heerlijk, toen ik nog rookte kreeg wat wat steken in me borstkast, en wat druk bij me keel, ook sliep ik slecht en was toch een beetje onrustig over mijn rook gedrag, en over mijn gezondheid.
want ik heb ongeveer 15 jaar lang gerookt, en 23 maart 2010 heb ik mijn besluit gemaakt om te stoppen.
het was ook niet meer lekker dat roken en vond er niks meer aan, maar door de verslaving blijf je gewoon door roken.
nu ben ik heel erg blij en gelukkig dat ik al 9 dagen clean ben.

ik wens jou nog heel veel sterkte toe, en bedankt voor je verhaal en filmpje want dat heeft toch iets met me gedaan ondanks dat ik al 9 dagen ben gestopt, maar neem nog wel elke dag 2 nicotine pillen om wat te kunnen relaxen.

groetjes jantenhof
Afbeelding

23-03-2010
jantenhof

VorigeVolgende

Terugkeren naar Tips en ervaringen